Har bara tagit det lugnt idag. Planen var att träna idag, för att få pigga ben till imorgon, men jag har träningsverk i låren sen igår (sprintträningen) så då kommer jag bara känna mig sliten inför tävlingen imorgon. Får hellre ofta mig en extra vilodag och prestera bättre på tävlingen än att hålla schemat och vara sliten. Man ska nästan alltid lyssna på kroppen, undantag när du känner dig trött för att du suttit i soffan för länge. Annars idag då, fotat och gjort lite inlägg i utkast, varit ute lite med Lilja och typ ätit hahah. 

Men lite inför imorgon då. Det är vanlig skogsorientering och pappa glömde som vanligt attanmäla mig i tid, så jag hämnade högst upp i startfältet. Yeyy. Eller inte. Dock var det en till som efteranmälde sig så jag startar faktiskt näst först, alltid något haha. Men anledningen till att man inte vill starta först är att det är inga som har varit ute då, och då finns det inga eventuella spår på t.ex myrar som kan leda till kontrollen och folk kanske sprungit upp högt gräs på typ ängar eller nåt. Det är aldrig fördel att starta först på orientering ska jag säga. Fy. I skidåkning är det tvärt om. Man vill starta först för då är det färre som åkt sönder spår eller manchester i skatebädden. 

Men imorgon kväll så kommer några vänner och grannar hit. Dock inga i min ålder utan bara mammas kompisar typ. Frågat Marie om hon vill komma hit så jag får nån att hänga med så jag får hoppas att hon kommer. Dessutom var det ju så länge sen hon var här. 

Hörni, nu är jag supertrött och behöver ny energi till imorgon. Vi får höras då, natti. 


Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej