Okej, det är så att vi ska åka en tävling som kallas Lilla SS och går två dagar. Vi åkte hit redan idag och tävlingarna börjar inte förrän imorgon. Vi bor i en vän till mammas lägenhet vilket ska bli mysigt. 
 
Lördag:
 
 
Imorgon är det vanlig tävling som är 5 km och det finns backar om jag ska uttrycka mig milt . Vet inte hur det kommer gå, om jag ska safta på så länge jag orkar och hoppas på att ta igen mig nerför, eller ta det jäkligt lugnt uppför och safta på rejält när det är plant. Finns både för och nackdelar. Det är individuell start men man startar 2 och 2 med 30 sekunder mellan.
 
Söndag:
 
 
Två-manna satfett och det är fortarande oklart om jag ska tävla i den vuxna klassen eller i Ungdomsklassen. Och det är inte för att jag är bättre jag ska åka med de vuxna utan för att jag har 2 st jag får välja mellan att åka med, vill helst åka i Ungdomsklassen men jag vet ju inte vem det är jag ska åka med, och jag känner den vuxna jag ev ska åka med så det är typ 50/50. Det är en sprintstafett och man åker flera varv / person. Jag tror och hoppas det blir kul.
________________________________
 
Jag har ju åkt Lilla SS förut, förra året. Då åkte jag med Emma som jag tyvärr inte kan åka med iår. Vi var inte snabbast men var nog de enda som åkte dit för nöjes skull och inte för att vinna. Tyvärr är det ju så, att 90% av alla som tävlar åker på tävling för att placera sig och inte för nöjes skull, då är det ju bra att det fortfarande finnns amatörer som tävlar för sig själva och inte för resultaten.
Jag, Emma och Mirelle.
 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej