Jag har skrivit det här långt innan det släpps, men i alla fall. Jag och många fler var på en föreläsning där Tomas pratade om könsroller, hur en kvinna och en man "ska" se ut framför kameran och lite så. Det var intressant att få sig en tankeställare om hur det verkligen är. För det är som Tomas säger, en tjej ska stå och se glad och vacker ut, medan en kille ska visa sina muskler och verka stenhård, typ död i ansiktet. Det fick mig att tänka lite på feminism och de som verkligen går in för det. Tjejer vill visa upp sina bröst för att de tycker att vi tjejer har samma rättigheter att visa upp vårt bröst som en kille, medan vissa tycker att vi ska akta oss tjejer att vissa upp det som är vårt - vad är rätt egentligen?
 
Det är just det här som skapar bråk, fighter, krig. Alla tycker olika. Vissa ska döda alla judar, vissa ska visa sin kropp medan vissa ska inte vissa en millimeter hud, vissa äter inte kött medan andra häver i sig kött. Det är upp till var och en, för alla tycker olika. Man får tycka att feminism är fel, och man får tycka att feminism är rätt. Jag är inte en extremfeminism men självklart tycker jag att killar och tjejer ska ha lika rättigheter, men.. Tjejer och killar är olika. Det är därför det finns 2 olika kön. Vi har olika kön, vi förändras olika och har olika uppgifter vid befrukting (för att beskriva det på ett annat sätt), men det finns såklart en gräns. Killar får hyllning om man legat med flera tjejer under valborgsfesten medan om en tjej skulle gjort det blir uthängd - DET är fel, just för att man är tjej eller kille.
 
Och det är så skönt att veta att det finns fler än jag som inte står på någon sidan utan SER problemet. Att det finns skillnader mellan män och kvinnor, men att man samtidigt kan vara man och kvinna, eller en av de, eller gilla samma kön, eller gilla andra könet. Allt är rätt och man bestämmer själv, men man måste också se problemet med att vissa tror att män är bättre än kvinnor och får en comeback med att en man aldrig skulle kunna vara kvinna osv. Inget kön är bättre än det andra, pungt. 
 
 
Bilden nedan är en sån här typisk förnedring av kvinnor. Som att det är självklart att kvinnor är sämre än män.
 
Och jag menar inget illa mot någon som brinner för just det här ämnet. Jag har skrivit som jag tycker, och som jag skrev, ALLA TYCKER OLIKA.

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej