Detta känns konstigt att skriva nu i efterhand, men då var det verkligen så. Jag ville nästan springa dåligt på lången så jag inte skulle platsa i något stafettlag idag, men trots bommar och misstag så platsade jag ändå. Jag var sjukt otagg på att springa imorse, när jag dessutom skulle springa i 3e laget. Jag sprang 2a sträckan och när 1asträckslöparen kom imål låg vi nåt med 30, och jag bommade 1an och tappade en bra klunga tyvärr, men sprang ändå helt okej och tog in placeringar och kom in på 25e plats. Tyvärr stukade nästa löpare i vårt lag foten, väldigt synd då han låg väldigt bra till på varvningen. Men jag tycker ändå inte att det är det som räknas, utan ens egen insats.

Och om jag ska summera usm-helgen så är jag nöjd. Jag hade hoppats mest placeringsmässigt på sprinten, där jag tyvärr var lite seg i benen och gjorde några fel vägval, men ändå nöjd och kom bäst placeringsmässigt i helgen, men hade dock kunnat tagit några fler placeringar. Långdistansen gick låångt över förväntan då jag hade ställt in mig på att totalbomma men sprang ändå helt okej med bara några få minibommar och så stafetten som jag inte ens hade tänkt på då jag verkligen inte trodde att jag skulle platsa. Men jag lämnar Karlstad glad och nöjd och ser verkligen fram emot sm nästa år som är i Umeå?? Äsch, där passerar man ju varje dag 😁

 

Nu sitter jag i soffan hemkommen för någon timme sedan och väntar på att Wallander ska börja. Kanske smartaste valet då sömn hade varit ett bättre alternativ, men den är ju så bra. Sova kan man göra någon annan gång 😉

 

En McFlurry på donken kan man ju inte motstå 😏

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej