En sak jag inte tänkt så mycket på att mitt hår är väldigt lent, tjockt och mår bra. Mitt är platt naturligt och jag håller inte på och färgar det så ofta. Jag färgar det med toning typ varannat år i underhåret och inte bleker och håller på med skitprodukter. Men det konstiga är att jag bryter mot alla modetjejers oskrivna lagar om att man inte ska ha värme, inte tvätta det oftare än var tredje dag, inte använda balsam i hårbotten, inte använda värme och bla bla bla. Jag tvättar mitt hår varje eller varannan dag, jag lockar mitt hår med värme, jag använder hårspray, jag använder schampoo med sulfat, jag använder balsam i hårbotten. Detta är fel. Jag pratade med frisören jag var hos sist, tvätta erat hår så ofta ni vill. Såklart, tvättar ni det typ 3 ggr om dagen i flera hår med bara schampoo kan de ju bli torrt, men ni fattar principen. Erat hår blir inte förstört för att ni gör dom här grejerna, skit i det, gör vad nu vill.


Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej