Och då kom ännu en helg. Så längtat, redan skoltrött. Så skönt att jag slutade redan igår. Stack runt 17:30 igår och sprang KM lång uppe i fjällen. Älskar fjällen, och träningen gick helt okej. La mig trött igårkväll vid elva och vaknade 10 imorse, hahaha. Gissa om jag var seg imorse. Men startade dagen med att bada på ett äventyrsbad i några timmar och sen vid 15 var vi funktionärer och delade vi ut tävlingströjor till dom som ska springa någon av tävlingarna som går här uppe i fjällen. Vi stod där i ca 2 h inann vi stack ut och värmde upp innan vi skulle springa. Emilia sprang 2 km och sprang riktigt bra, höll 4,5 (min/km) fart och det är riktigt bra då det är upp & ner för en slalombacke 2 varv. Jag startade efter dom och jag sprang sprint (=kort) på 1 km i vuxenklass. Riktigt tufft motstånd och var nära en 2a plats men blev tyvärr nerspurtad (och armbågad) i spurten, men jag blev 3a iallafall och fick ett fint pris. Imorgon är vi funktionärer på en drickastation (med godis 😉) till fjällmarathon, hoppas på fint väder. Men hörni det blir en tidig morgon, så jag måste sussa nu. Natti! 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej