God kväll på er! Eller ja, natt kanske är mer lämpligt men jaja.

Igår gick jag upp i skaplig tid för att rida. Har ju inte ridit på över 1 mån (om man räknar bort när jag jag red barbacka en kortis med Alma häromdagen) så det var extra kul. Har ju bara ridit den nya hästen 1 gång förut och Ella var så så härlig då. Nu red jag mer riktigt och kände av henne och försökte lära känna henne och hittade många grejer att jobba med framöver på henne, som t.ex högergalopp, hålla galoppen, runda mer och såna saker. Hon var ju bara grundriden så jag tycker det ska bli kul att få lära henne och se utveckling. Hon är ju ung så det blir extra kul.

Sen på em sprang jag & Emilia lite asfaltslöpning bara för att förbereda kroppen inför imorgon, då vi ska springa en mara på 1 mil asfalt. Gjorde det förra året också, och det slet på kroppen då jag sällan springer asfalt och dessutom inte så långt. Men det ska bli kul.

Idag var det vilodag så jag har städat mitt rum och även lite i pannrummet, då största delen av röran beror på mig och mina ridkläderna haha. Men nu är fint igen och jag är nöjd.

Men hörni förlåt för flummigt och rörigt inlägg, och så får vi höras imorgon. Puss å Gonatt

 

❤️❤️

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej